Zwiń menu

CZY EMPATIA STANOWI PODSTAWOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ DORADCY ZAWODOWEGO? (3 lutego 2017 r.)

  • W jakich zawodach pracownicy powinni wykazywać umiejętności empatyczne?

  • W których zawodach empatia powinna pełnić głównie funkcję INFORMACYJNĄ/POZNAWCZĄ, a w których EKSPRESYJNO/EMOCJONALNĄ?

  • Jaka wiedza, pomimo braku wrodzonych umiejętności empatycznych, przyczynia się do bycia empatycznym?

Odpowiedzi na powyższe pytania znajdą Państwo w artykule: „EMPATIA JAKO PODSTAWOWA UMIEJĘTNOŚĆ DORADCY ZAWODOWEGO”, który jest zamieszczony na stronie http://www.jolantawilsz.pl/publikacje-do-pobrania w linku: „Publikacje do pobrania” numer 16.

U wszelkiego rodzaju TERAPEUTÓW empatia powinna pełnić głównie funkcję EKSPRESYJNO/EMOCJONALNĄ.

Zapraszam Państwa do przeczytania tego artykułu. Szczególnie polecam go OSOBOM, które z racji obowiązków zawodowych nie powinny mieć do innych osób zbyt życzliwego stosunku. Dla przykładu podam zawód PROKURATORA (w zawodzie tym empatia powinna pełnić głównie funkcję INFORMACYJNĄ/POZNAWCZĄ).
Umiejętności empatyczne są potrzebne prokuratorowi, między innymi by:

  • lepiej poznał psychikę drugiego człowieka i zrozumiał jego punkt widzenia;

  • lepiej poznał sposób myślenia, motywy postępowania i system przekonań drugiego człowieka;

  • lepiej umiał interpretować zachowania drugiego człowieka;

  • umiał wchodzić w rolę drugiego człowieka;

  • trafniej umiał przewidywać zachowania drugiego człowieka.

Zbiór wszystkich publikacji dostępny na stronie: http://www.jolantawilsz.pl/tresci-zamieszczone-na-fanpage