CZY EMPATIA STANOWI PODSTAWOWĄ UMIEJĘTNOŚĆ DORADCY ZAWODOWEGO? (3 lutego 2017 r.)
W jakich zawodach pracownicy powinni wykazywać umiejętności empatyczne?
W których zawodach empatia powinna pełnić głównie funkcję INFORMACYJNĄ/POZNAWCZĄ, a w których EKSPRESYJNO/EMOCJONALNĄ?
Jaka wiedza, pomimo braku wrodzonych umiejętności empatycznych, przyczynia się do bycia empatycznym?
Odpowiedzi na powyższe pytania znajdą Państwo w artykule: „EMPATIA JAKO PODSTAWOWA UMIEJĘTNOŚĆ DORADCY ZAWODOWEGO”, który jest zamieszczony na stronie http://www.jolantawilsz.pl/publikacje-do-pobrania w linku: „Publikacje do pobrania” numer 16.
U wszelkiego rodzaju TERAPEUTÓW empatia powinna pełnić głównie funkcję EKSPRESYJNO/EMOCJONALNĄ.
Zapraszam Państwa do przeczytania tego artykułu. Szczególnie polecam go OSOBOM, które z racji obowiązków zawodowych nie powinny mieć do innych osób zbyt życzliwego stosunku. Dla przykładu podam zawód PROKURATORA (w zawodzie tym empatia powinna pełnić głównie funkcję INFORMACYJNĄ/POZNAWCZĄ).
Umiejętności empatyczne są potrzebne prokuratorowi, między innymi by:
lepiej poznał psychikę drugiego człowieka i zrozumiał jego punkt widzenia;
lepiej poznał sposób myślenia, motywy postępowania i system przekonań drugiego człowieka;
lepiej umiał interpretować zachowania drugiego człowieka;
umiał wchodzić w rolę drugiego człowieka;
trafniej umiał przewidywać zachowania drugiego człowieka.
Zbiór wszystkich publikacji dostępny na stronie: http://www.jolantawilsz.pl/tresci-zamieszczone-na-fanpage