Zwiń menu

JAKIE IMPLIKACJE DLA PRZEMIAN EDUKACYJNYCH WYNIKAJĄ Z KONCEPCJI STAŁYCH INDYWIDUALNYCH CECH OSOBOWOŚCI? (18 listopada 2016 r.)

Zapraszam Państwa do przeczytania mojego artykułu pt.:
„PRZEMIANY EDUKACYJNE Z PUNKTU WIDZENIA KONCEPCJI STAŁYCH INDYWIDUALNYCH CECH OSOBOWOŚCI CZŁOWIEKA”, który jest zamieszczony na stronie http://www.jolantawilsz.pl/publikacje-do-pobrania w linku: „Publikacje do pobrania” numer 38.

Ze względu na bardzo złożony charakter przeobrażeń politycznych, ekonomicznych i społecznych i ich implikacje edukacyjne, przemiany edukacyjne przedstawiono w kategoriach systemowych. Wizja i funkcje przyszłego systemu edukacji wskazują, że twórczy rozwój osobowości ucznia i przygotowanie go do dalszego ciągłego samorozwoju stanowią nadrzędny cel procesu nauczania i wychowania. Ponieważ aktualna wiedza psychologiczna opiera się na badaniach preferujących głównie aspekt zewnętrznych zachowań człowieka, nie pozwala na skuteczne rozwiązywanie problemów związanych z procesami rozwoju osobowości, które są procesami wewnętrznymi niedostępnymi dla obserwacji.
Przeanalizowano mechanizmy rozwoju osobowości człowieka znajdującego się w różnego rodzaju sytuacjach, wskazano, w jaki sposób w praktyce pedagogicznej zaburzać równowagę funkcjonalną uczniów, aby uruchomić u nich procesy rozwojowe. Zaprezentowano koncepcję stałych indywidualnych cech osobowości człowieka pozwalającą na wyróżnienie stałych indywidualnych cech osobowości, które są niezależne od oddziaływań otoczenia i cech osobowości zmiennych, które zależą od oddziaływań otoczenia. Scharakteryzowano system kształcenia w aspekcie tej koncepcji. Przedstawiono implikacje edukacyjne koncepcji stałych indywidualnych cech osobowości, które stanowią zbiór postulatów adresowanych do twórców przyszłego systemu edukacji, które mogą przyczynić się do tego, by system ten był znacznie bardziej efektywny i humanistyczny.

Zbiór wszystkich publikacji dostępny na stronie: http://www.jolantawilsz.pl/tresci-zamieszczone-na-fanpage